Blackmagic Cinema Camera

Dumnezeule mare ! Nu mi-aș fi imaginat vreodată că bătălia e așa de sângeroasă! Și când te gândești că totul a început în 2008 de la un dSLR care și filma: Nikon D90 (n-a fost cel mai reușit, dar a introdus  opțiunea asta). Se pare că această nouă unealtă folosită de cineaștii de toate tipurile, dar mai ales încasările făcute cu ajutorul acestor unelte, a atras atenția unor producători de echipamente care iși planificau vânzările mai mult în sfera filmului și mai puțin în cea a imaginilor video. Blackmagic Design lansează prima cameră: una de cinema așa cum singur spune.

 La prima vedere pare destul de ”profi”, dar luată la bani mărunți pare un amalgam de opțiuni ce se găsesc pe camere profesionale dar și pe cele de amatori. Ceea ce mă șochează este prețul ! Incredibil de mic pentru performanțele anunțate, mai ales că Blackmagic Design include în costul camerei de numai 2995$ și două soft-uri destul de scumpe: Davinci Resolve (cam 1000$ ) și funcția oferită de Ultrascope (probabil 300-400$). Deci camera ar fi cam jumătate din prețul final.

Interfața DaVinci Resolve

Dar haideți să vedem ce o face așa de specială (de mi-a atras atenția) și ce pare să nu funcționeze cu denumirea de ”cinema” cu care i se face așa o reclamă. 13 trepte de latitudine pe 12 bit, RAW, necomprimat (sau cu o compresie Apple ProRes ori DNxHD) la o rezoluție de 2.5K ? Păi da, sună a cinema ! Și ce nu sună ? După mine, montura, bateria integrată, conexiunile, ergonomia (vizorul nici nu e pomenit) și mărimea senzorului nu sunt chiar cele mai bine alese pentru cinema. Desigur, dacă s-a putut cu un aparat de fotografiat, cu această cameră chiar nu cred că va fi așa de dificil. Lipsa filtrelor ND va face din nou misiunea mai complicată, dar pe de altă parte, poate chiar au urmărit recrearea acestei senzații de cinema prin folosirea filtrelor în parasolar.

dSLR                                 12 bit RAW                                   etalonat

Trebuie să mai vedem și cum se comportă camera în diferite situații, spre exemplu care e nivelul zgomotului la diferite sensibilități, cum influențează mărimea senzorului de doar 15.6×8.8mm, ce aberații prezintă și cât de bine pot fi controlate. Deocamdată există aceste teste făcute de John Brawley:

 

 Datele tehnice disponibile deocamdată sunt oferite de producător pe pagina oficială.

Dacă urmăriți cel de-al treilea filmuleț de test, apare în imagine un Canon C300. Să fie oare o aluzie ? Camera de 3000 $ o filmează pe cea de 5 ori mai scumpă ? …și ce gândește ?

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s